A GOOD PLACE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


The official MYTHIC BATTLES: PANTHEON message board.
 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Four Big Questions around RPG development & option set for the Game board

Go down 
AuthorMessage
mogwatt
Villager
mogwatt


Posts : 1
Join date : 2017-01-20

Four Big Questions around RPG development & option set for the Game board Empty
PostSubject: Four Big Questions around RPG development & option set for the Game board   Four Big Questions around RPG development & option set for the Game board Empty26th January 2017, 12:31 pm

Bonjour,
Mes Interrogations/questions sont longues, je vais les rédiger en Français puis en Anglais pour espérer en faire profiter un maximum parmi nous qui se poseraient la même question, et en espérant également sur quelques unes de vos réponses.

Hello,
my questions are long, I am going to draft them in french then in english to hope to share with a maximum among us which would raise themselves the same question, and also by hoping on some of your answers.

[EN FRANÇAIS]

1) Question en lien avec le Boardgame & le RPG

Est il possible que soit mise en option du pledge, la vente de figurines de base (exemple : les unités comme les spartans, les hoplites, argonautes, spartoi/skeletons, etc.)  -
J'explique ma raison  je compte prendre le Typhoon bundle, à la fois pour le jeu de plateau, mais aussi pour le jeu de rôle. Mon souci c'est que pour le jeu de rôle je vais disposer de très peu d'unités de base mais d'une foule de héros, Dieu etc. Dans un jeu de rôle on est plutôt confronté à affronter des ennemis de base, en quantité. Donc si un groupe de demi-dieu incarnés par les joueurs veulent simuler un combat à l'aide des décors et des figurines, il y a tout ce qu'il faut en créature et ennemis exceptionnels, et il y a de la variété mais pas assez en quantité pour des unités de base.

Je comprends que le format est tourné jeu de plateau, mais je pensais que l’adaptation des objets du jeu de plateau allait  être la plus compte, aussi bien dans la symétrie/l’utilisation du système de dés, mais dans l’intérêt de reprendre les décors et l’emploi des figurines pour les escarmouches en partie de jeu de rôle.

Personnellement je ne me vois pas acheter des boites pour avoir 3 ou 4 figurines de spare. Et par ailleurs dans les Jeux de rôle on peut perdre/abimer une figurine. J'ai plusieurs copains qui ont pledge sur MBP pour l'extraordinaire alternative Jeu de plateau / jeu de rôle, mais on voit là un point bloquant/une limite. D'autant que certaines figurines de base semblent exclusives au kickstarter. Typiquement les villagers du crossover Corinthia Conan/MBP. C’est super pratique simuler/animer des scènes techniques de jeu rôle à l’aide des éléments du jeu de plateau

2) Question sur les décors/maps


A la soirée de la Whaag Tavern, j’ai vu la map artistique en exihibition, je l’ai trouvé très joli, et on a été plusieurs à se demander en raison de toutes les options qui figuraient dans le pledge, s’il n’avait pas été pensé de proposer la vente en option d’une plaque générique qui clip/encastre les maps de jeu, j’avoue un objet un peu collector.. peut etre que c’est irréalisable.

Et par ailleurs, on pouvait voir sur cette map artistique qu’il y avait des sphères oxydés, des chaines au sol, etc. un genre de décor un peu post apo-mythlogique. Alors je ne sais pas si cela aurait du sens en terme de production/faisabilité/revenu pour vous (je comprends le principe qu’il ne faut pas proposer des options qui ne vont intéresser que 3 personnes mais le plus grand nombre), mais aviez vous envisager de proposer une autre box « terrain set », car pour le moment ce sont exclusivement des arbres et des colonnes (et des omphalos), mais j’aurais espéré des rochers, et des murs un peu en ruine et des éléments chainés ( c’est très récurrent dans la mythologique grecque les décors, les personnages enchainés comme Andromède, etc.) et j’avoue que peindre une telle quantité ça prend bcp de temps, mais concevoir des décors tout autant.
Je sais que ma demande est un poil perso, et tourne davantage sur l’emploi/l’extension de MBP.

3) Question relative à la durée de vie du jeu

Au-delà des collectionneurs fous qui enchainent les pledge, il y a des personnes comme moi qui comptent focaliser/concentrer probablement plusieurs mois/années de jeu sur MBP, en raison de toutes ces possibilités et encore une fois de sa connexion Jeu de rôle/ Jeu de plateau, qui s’étend sur un public qui n’est pas toujours auto reverse. Il y a des rolistes qui n’aiment pas du tout le jeu de plateau, mais adorent les maps et le modélisme des jeux de plateau pour leur partie (rappel de ma question n°1) – Est-ce que vous pensez développer un éditeur de map à thème « grec – mythologique », ou de nouvelles boites bien après le pledge ? en somme comptez vous developper encore du matériel pour MBP au-delà de ce qui existe dans le pledge (je ne parle pas d’éléments de conforts type décors, etc.) j’entends par là figurines/nouvelles maps.

4) Question relative au jeu de rôle

Le jeu de rôle sera pris en charge par Black Book si j’ai bien compris. Est possible qu’on nous donne un peu de plus de précision sur le système D6 qui sera appliqué (pour reprendre les mêmes sets que le jeu de plateau : rien à redire c’est très astucieux) – Maintenant en 2017, faut avouer que le D6 est système un peu refoulé, qui ne fait plus ses preuves ou a des limites voire incohérences mathématiques pour le développement technique d’un jeu de rôle (évolution des personnages, etc.). Star Wars D6 d’il y a 25 ans ce n’est pas le modèle idéal, et hormis un système D6 à la Capharnaum (JDR arabisant) inspiré/a adapté le système D10 très performant de Legende des 5 anneaux (JDR asiat), j’ai un peu peur du modèle de règles utilisés pour le futur JDR. C’est d’ailleurs une des choses qui tuent le plus rapidement la durabilité et l’engouement d’un jeu de rôle , c’est un système enfantin mal conçu, qui n’a pas de perspective technique et d’évolution pour le jeu de rôle.

Typiquement le système D6 du jeu Cadwallon issue du jeu de figurines CONFRONTATION  a été une totale débandade. Et comme j’espère sincèrement un Jeu de rôle au top avec une vraie durée de vie, des livres en extension documentés et un peu illustrés (y a moyen avec toute la mythologie grecque), etc. j’espère vraiment que le système de jeu de rôle sera bien pensé, pas besoin de faire dans le super original, faut faire qqch de normal, pas trop simple ni trop complexe. C’est pour cela que je parlais de Capharnaum ou de L5R, ce sont de vrais très bon système, qui durent mathématiquement pour un personnage à très long terme, et je pense qu’il y a aucune honte de reprendre de systèmes qui marchent et confortent l’avis des connaisseurs, et qui se détachent du modèle AD&D au format universel D20 et qui ne convient pas à la logique du D6 présent dans MBP.

Donc s’il était possible d’avoir des infos, et notamment une photo de la feuille de personnage (ça donne tout de suite le ton d’un système bien pensé et très évolutif ou de qqch de bacler/qui n’a pas pour objectif d’évoluer/ juste un effet market d’un livre de base unique – désolé je suis un peu cru sur ma version des choses)

Je connais qqles clubs de JDR/JDP autour de Paris, et j’ai vu bcp de monde « pledger », et systématiquement les rolistes sont dans l’hésitation d’aider financièrement ou de leur demander de prendre en plus des éléments aux pledgers du jeu de plateau à prendre le jeu de rôle, les maps, des box ou des éléments très optionnels (mais très utiles pour le coup au JDR), car ils ne sont pas rassurés ou ne voient pas assez à quoi le jeu de rôle va ressembler/quelle direction ou développement il prend, et voit davantage une option au jeu de plateau qui ne dépassera pas le livre de base uniquement.

Je trouve ça dommage, car ça se trouve des gars de chez Black Book bossent sur un jeu de rôle  pour du long terme, avec une super synergie autour des figurines du jeu de plateau, mais comme il y a peu ou voire pas du tout de communication, ça peut avoir un effet très mitigé sur la success story du jeu de rôle. Le JDR se vend différemment d’un jeu de plateau, et sur du longtemps terme, néanmoins comme ce dernier est lié à du matériel assez exclusivement lié à kickstarter, à mon sens le JDR peut prendre des risques sur son impulsion/son développement.

Merci de m’avoir lu, désolé je ne me suis senti de faire plus court sans expliquer les raisons de mes interrogations.

En espérant un retour sur un maximum de mes questions/interrogations,

Au plaisir de vous lire, et courage pour la suite, vous avez du travail avec la distribution aux 13,5K que nous sômmes 

Bye !!

=======================================

[IN ENGLISH]

1) Question in connection with Boardgame and RPG

Is it possible that is put optional of the pledge, the sale of basic figurines (example: the units as the spartans, the hoplites, the Argonauts, spartoi/skeletons, etc.) -
I explain my reason I plan to take Typhoon bundle, at the same time for the board game, but also for the role play. My concern it is that for the role play I am going to have very few basic units but a crowd of hero, God etc. In a role play we are rather confronted to face basic enemies, in quantity.

Thus if a group of demigod embodied by the players want to feign a fight by means of decorations and figurines, there is all that it is necessary in creature and exceptional enemies, and there is of the variety but not enough in quantity for basic units.

I understand that the format is turned board game, but I thought that the adaptation of the objects of the board game was most going to be account, as well in the symetria/the using of the system of dice, but to resume decorations and employment of figurines for the skirmishes partially of role play.

Personally I don’t see buying boxes to have 3 or 4 figurines of spare. And besides in Role-playing games we can lose a figurine. I have several friends who have pledge on MBP for the extraordinary alternative Board game/role play, but we see a point bloquant/une limit there. Especially as certain basic figurines seem exclusive in the kickstarter. Typically the villagers of the crossover Corinthia Conan/MBP. It is great practical feign/to liven up technical scenes of game role by means of the elements of the board game.

2) Question on decorations/maps

A the evening of Whaag Tavern, I saw the artistic map exihibition, I found him very attractive, and we were several to wonder because of all the options which appeared in the pledge, if it had not been Ihought of proposing the optional sale of a generic plate  which clip/ the maps of game(se), I admit a little bit collector's object can be that it is impracticable.
And besides, we could see on this artistic map that there were spheres oxidized, chains on the ground, etc. a kind of set a little comment apo-mythlogique.

Then I do not know if it would be meaningful in term of production / feasibility / income for you (I understand the principle that you should not propose options which are going to interest only 3 people but the largest number), but had to intend you to propose one other cubicle " ground set ", because for the moment they are exclusively trees and columns (and omphalos), but I would have hoped for rocks, and walls little ruin it and chained elements (it is very recurring in mythological Greek sets, characters chained as Andromède, etc.) and I admit that to paint such a quantity that sets a lot of time, but to conceive sets just as much.
I know that my request is a personal hair, and turns around the extension of MBP.

3) Question relative to the life expectancy of the game

Beyond the crazy collectors who chain pledge, there are people as me who plan focus/to concentrate probably several months / years of play on MBP, because of all these possibilities and once again his connection Game of role / Board game, which extends over a public who is not still automobile puts back. There is Role playing gamers which like not at all the board game, but love maps and model making of the sets of tray for their party (reminder of my question n°1) - you think of developing a editor of map in theme " Greek - mythological ", or of new boxes long after the pledge? As a matter of fact matter you developper still of the material for MBP beyond what exists in the pledge (I do not speak elements of comforts typical (sets), etc.) I hear figurines/news maps there.

4) Question concerning the role play T

The role playing game will be taken care by Black Book if I understood well. The possible East which we are a little given of more precision on the system D6 which will be applied (to resume the same sets as the board game: nothing to add it is very cunning) - Now in 2017, needs to admit that D6 is a little repulsed system, which does not show anymore its ability or has limits even incoherence
Mathematics for the technical development of a role play (evolution of the characters, etc.). Star Wars D6 of 25 years ago it’s not the ideal model, and except a system D6 in Shambles (RPG Arabist) adapted the system very successful D10 of Legend of Five rings ( Asian RPG), I am a little afraid of the model of rules used for the future RPG.

It is moreover one of things which kill most quickly the durability and the craze of a role play, it is the badly conceived childish system, that has no technical prospect and no evolution for the role playing game.
Typically the D6 system of the RPG Cadwallon stemming from the game of miniatures CONFRONTATION was a total scattering. And as I hope sincerely for an excellent Role play with the real life expectancy, the books in extension documented and a little illustrated with all the Greek mythology there), etc. I really hope that the system of role play will be thought well, no need to make in the great original, needs to make few of normal, too simple nor too complex.

That's why I spoke about Shambles or about L5R, it is the truths very good system, that owed mathematically for a very long-term character, and I think that he is ashamed there to start again of systems which work and consolidate the opinion of the knowers, and which get loose from the model AD&D in the universal format D20 and which does not suit the logic of present D6 in MBP.
Thus if it was possible to have information, in particular a photo of the sheet of character (that gives at once the tone of a well thought and very evolutionary system or of someting of which have has no objective to evolve/just an effect market of a book of unique base - saddened I am a little believed on my version of things)

I know few clubs of RPG/Boardgame around Paris, and I saw a lot of world "pledger", and systematically role players is in the « hesitation » to help financially or to ask them to set besides elements in the pledgers of the board game to take the role play, the maps, the garages or the very optional elements (but very useful this time for the RPG), Because they are not reassured or do not see enough to what the role play goes what direction or development it takes, and sees more an option in the board game which will not exceed the basic book only.

I find that it's a pity, because that is guys from Black Book work on a role play for the long term, with a great synergy around the figurines of the board game, but as there is little or even not at all of communication, that can have a very reserved effect on the success story of the role play. The RPG is differently sold from a board game, and on of for a long time term, nevertheless as the latter is bound to the equipment rather exclusively boun to kickstarter, in my opinion the RPG can take risks on its impulse / sound development.

Thank you for having read, saddened me I felt to make shorter without explaining the reasons of my questioning.

By hoping for a return on a maximum of my questions

In the pleasure to read to you, and courage for the next, you have some work with the distribution in the 13,5K that we are.

Bye!!
Back to top Go down
 
Four Big Questions around RPG development & option set for the Game board
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Game Box Size
» How will FAQ be handled when the game comes out
» Card Cycle in 2v2 Game
» Beasts of War game 1 : Rules mistakes
» Latest Game w/Redone Placeholders

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
A GOOD PLACE :: Mythic Battles: Pantheon :: Homebrew stuff-
Jump to: